Team

Om ‘Ikwileerlijkezuivel.nl’ succesvol uit te werken en neer te zetten hebben we een gaaf team samengesteld van specialisten. Hierbij hebben we gekeken naar een mix van diverse branches en disciplines, zoals de ICT, zuivel- en foodindustrie, retailbranche en marketing & sales disciplines. Vanuit een gedeelde passie en drive werken we samen voor Ikwileerlijkezuivel.nl. 

Vacatures

Maak kennis met het team

Naast het kernteam hebben we een groep specialisten aan ons gebonden die fulltime of parttime ondersteunen. Een aantal heeft zelf ook ervaring in het succesvol opbouwen van een bedrijf. We zullen jullie hier nog verder over informeren.

We hebben ook heel gericht gezocht naar een combinatie van mensen met enerzijds ervaring in de zuivel en anderzijds met relevante ervaring binnen andere branches. Dit om met een frisse blik van buitenstaanders, gecombineerd met praktische kennis en ervaring een nieuw concept voor de zuivelketen te ontwikkelen.

Rik Hoogenberg (CEO)

Rik is ondernemer en oprichter van diverse IT bedrijven die internationaal werkzaam zijn en is gespecialiseerd in het bouwen van digitale oplossingen. Bestaande processen en ketens worden hierdoor ingrijpend veranderd. Daarnaast is Rik oprichter van bedrijven die innovatieve, sociaal-maatschappelijke diensten leveren. 

“Mijn passie is het bouwen en opschalen van bedrijven op basis van vernieuwende concepten die een oplossing bieden voor maatschappelijke problemen en inspelen op de nieuwste technologische ontwikkelingen. Daarnaast wil ik een concrete bijdrage leveren aan het doorgeven van een eerlijke en duurzame wereld.” 

 

Steven Koenders (Supply chain management)

De logistiek, distributie en voorraadbeheer liggen onder verantwoordelijkheid van Steven. Naast zijn werk voor Ikwileerlijkezuivel.nl geeft hij als consultant advies aan ruim 30 bedrijven op gebied van logistiek en voorraadbeheer. 

“Naast mijn passie voor supply chain management vind ik het fantastisch om de (zwaar) verouderde zuivelketen te innoveren met de nieuwste technologieën.” 

 

René de Bruijn (Operations)

Met zijn ruim 30 jaar internationale ervaring op het gebied van risico- en compliance management, business development en digitalisering is de ontwikkeling van de producten en het productieproces toevertrouwd aan René. Met zijn ervaring binnen de levensmiddelenindustrie (Grolsch, Heineken, Masterfoods, Coca-Cola, AAK, ABInbev, Avebe en FrieslandCampina) heeft hij een vernieuwende kijk ontwikkeld op het productieproces. 

“Binnen de zuivel is Ikwileerlijkezuivel.nl een totaal nieuw concept op basis van eerlijkheid en duurzaamheid en dit zijn de thema’s waar ik energie van krijg.” 

Anne Damhuis (Officemanagement)

Anne houdt zich met name bezig met office gerichte werkzaamheden. Ze ondersteunt het voltallige team op allerlei administratieve en organisatorische vlakken. Anne heeft jarenlang ervaring opgedaan in verschillende projectorganisaties. 

“Voor Ikwileerlijkezuivel.nl lever ik graag mijn persoonlijke bijdrage om te komen tot een eerlijke zuivelketen met duurzaam geproduceerde producten.” 

Jan Drenthen (Production, sourcing & logistics)

Levensmiddelentechnoloog Jan heeft al ruim 35 jaar ervaring binnen diverse functies in de Nederlandse zuivelindustrie. Met zijn opgedane kennis op het gebied van productie, logistiek, inkoop en kwaliteit, ondersteunt hij diverse zuivel gerelateerde projecten in binnen- en buitenland. 

“Voor Ikwileerlijkezuivel.nl zet ik graag mijn kennis en netwerk in om de zuivelketen in Nederland op geheel nieuwe duurzame wijze in te richten.” 

Peter Paul Coppes (Finance & Control)

Peter Paul is 15 jaar werkzaam geweest bij wat nu FrieslandCampina heet. Gestart in de kaas & boter en lang houdbare melk, en doorgegroeid naar de functies van respectievelijk Financieel directeur Friesland Vietnam, Friesland Asia Pacific en Friesland Centraal Europa. Na zijn overstap naar Fonterra in Nieuw-Zeeland als CFO China, is hij sinds 2014 ondernemer. Hij heeft onder meer een zuivelorganisatie opgezet in India en Kenia. Daarnaast is hij de afgelopen jaren actief geweest bij grote multinationals en Nederlandse MKB bedrijven, met name als interim CFO. 

 

“De zuivelindustrie in Nederland en de wereld zal de komende jaren zichzelf moeten gaan heruitvinden. Zuivel is één van de meest voedingsrijke producten die de aarde voortbrengt en zal een rol van betekenis blijven spelen in de toekomst. Tegelijkertijd moeten we wel zorg blijven dragen voor de aarde die het voortbrengt. Buiten de gebaande paden kijken, leren van successen van buiten de zuivel en behouden wat werkt. Dit ligt geheel in lijn met mijn visie: Bring the outside in en the inside out.”  

Bart Fischer (Positioning & Sales)

Bart houdt zich bezig met de retail- en consumentenpropositie, de commerciële strategie en de uitvoering daarvan. Als ondernemer heeft hij ruim 25 jaar ervaring in innovatie en conceptontwikkeling bij diverse fabrikanten en retailers. Hij heeft onder andere als director formule ontwikkeling gewerkt voor Albert Heijn. 

 

“Ik ben zeer enthousiast over de disruptieve wijze waarop Ikwileerlijkzuivel.nl positieve impact maakt in de zuivelindustrie.” 

Marielle Bordewijk (Food innovation & brand development)

Marielle ontwikkelt de concepten en merken van eerlijke zuivel waarbij zij de technische en milieu innovaties vertaalt naar een aansprekende proposities voor consumenten. 

Marielle is een pionier in food design thinking. Vanuit Food By Design heeft zij hiermee al 100+ food bedrijven geholpen met strategische innovatie, food design en merkpositionering. Altijd Strategisch, creatief en duurzaam.

‘Er zit echt iets flink scheef in de zuivelketen! 

Ik vind eerlijke zuivel een prachtig initiatief die dit oprecht en met daadkracht probeert recht te trekken. Daar werk ik graag aan mee! Om uiteindelijk de consument in staat te stellen een duurzame keus te maken en boeren ruimte te geven om te investeren in een duurzamer bedrijf. Zodat wij Nederlanders kunnen blijven genieten van onze prachtige Natura 2000-gebieden’

Jos Oostendorp (Packaging)

Na bijna 25 jaar bij Grolsch te hebben gewerkt als verpakkingsontwikkelaar en innovatiemanager binnen diverse afdelingen, zoals productie, innovatie marketing, duurzaam verantwoord ondernemen, is Jos sinds 10 jaar eigenaar van “Eastgreen.nl Beer & Packaging Matters”. Met dit bedrijf houdt hij zich bezig met de productietechnische kant van verpakkingsontwikkeling binnen voedingsmiddelen bedrijven. Duurzame verpakkingen en bijbehorende verpakkingslijnen implementeren. Ketengericht van grondstof tot hergebruik van verpakkingsafval. Dit kan zijn optimaliseren van bestaande verpakkingen en verpakkingslijnen, maar ook het opzetten van nieuwe verpakkingsconcepten. 

“Mijn ketengerichte expertise van duurzame verpakkingen, bijbehorende producten en verpakkingslijnen zet ik graag in voor het compleet nieuwe concept van Ikwileerlijkezuivel.nl. Het lokale aspect, met landelijke uitbreidingsmogelijkheden en het bijdragen aan meer aandacht voor een eerlijke zuivelketen is iets waarin ik graag mijn kennis en energie steek.” 

 

Ellen Engbers (Marketing & Communication)

Met 12 jaar ervaring in de B2C marketing en online marketing is Ellen geroutineerd in het vak. Bij IWEZ houdt ze zich o.a. bezig met de strategie, vergroten van de community, het creëren van nieuwe mogelijkheden en ontwikkelen van uiteenlopende campagnes. 

“Ik krijg energie van vernieuwingen, verbeteringen en het opzetten van nieuwe campagnes, online projectmanagement, en corporate identity en branding trajecten. Kansen genoeg dus bij Ikwileerlijkezuivel.nl.” 

 

Nella Oenema (Contentmarketing)

Nella is recent afgestudeerd van haar opleiding Crossmediale Communicatie aan de Hogeschool van Rotterdam en heeft daarvoor nog een secretariële opleiding afgerond. Social media en ‘lappen’ teksten schrijven is iets waar zij zich graag mee bezig houdt, zowel in haar vrije tijd als op haar werk. Zo ook bij IWEZ. Social media, video’s, artikelen, nieuwsbrieven en andere vormen van content zijn o.a. de onderdelen waarmee Nella zich bezig houdt.  

 

‘’Ik vind het enorm leerzaam om mijn eerste werkervaring op te mogen doen bij een bedrijf dat vrij recent is gestart en nu echt begint te groeien, daarnaast hoop ik dat ik op een creatieve manier het standpunt van eerlijkheid en duurzaamheid naar buiten kan brengen via onze socials.”