Team

Om ‘Ikwileerlijkezuivel.nl’ succesvol uit te werken en neer te zetten hebben we een gaaf team samengesteld van specialisten. Hierbij hebben we gekeken naar een mix van diverse branches en disciplines, zoals de ICT, zuivel- en foodindustrie, retailbranche en marketing & sales disciplines. Vanuit een gedeelde passie en drive werken we samen voor Ikwileerlijkezuivel.nl. 

Maak kennis met het team

Naast het kernteam hebben we een groep specialisten aan ons gebonden die fulltime of parttime ondersteunen. Een aantal heeft zelf ook ervaring in het succesvol opbouwen van een bedrijf. We zullen jullie hier nog verder over informeren.

We hebben ook heel gericht gezocht naar een combinatie van mensen met enerzijds ervaring in de zuivel en anderzijds met relevante ervaring binnen andere branches. Dit om met een frisse blik van buitenstaanders, gecombineerd met praktische kennis en ervaring een nieuw concept voor de zuivelketen te ontwikkelen.

Rik Hoogenberg (CEO)

Rik is ondernemer en oprichter van diverse IT bedrijven die internationaal werkzaam zijn en is gespecialiseerd in het bouwen van digitale oplossingen. Bestaande processen en ketens worden hierdoor ingrijpend veranderd. Daarnaast is Rik oprichter van bedrijven die innovatieve, sociaal-maatschappelijke diensten leveren. 

“Mijn passie is het bouwen en opschalen van bedrijven op basis van vernieuwende concepten die een oplossing bieden voor maatschappelijke problemen en inspelen op de nieuwste technologische ontwikkelingen. Daarnaast wil ik een concrete bijdrage leveren aan het doorgeven van een eerlijke en duurzame wereld.” 

 

Steven Koenders (Supply chain management)

De logistiek, distributie en voorraadbeheer liggen onder verantwoordelijkheid van Steven. Naast zijn werk voor Ikwileerlijkezuivel.nl geeft hij als consultant advies aan ruim 30 bedrijven op gebied van logistiek en voorraadbeheer. 

“Naast mijn passie voor supply chain management vind ik het fantastisch om de (zwaar) verouderde zuivelketen te innoveren met de nieuwste technologieën.” 

 

René de Bruijn (Operations)

Met zijn ruim 30 jaar internationale ervaring op het gebied van risico- en compliance management, business development en digitalisering is de ontwikkeling van de producten en het productieproces toevertrouwd aan René. Met zijn ervaring binnen de levensmiddelenindustrie (Grolsch, Heineken, Masterfoods, Coca-Cola, AAK, ABInbev, Avebe en FrieslandCampina) heeft hij een vernieuwende kijk ontwikkeld op het productieproces. 

“Binnen de zuivel is Ikwileerlijkezuivel.nl een totaal nieuw concept op basis van eerlijkheid en duurzaamheid en dit zijn de thema’s waar ik energie van krijg.” 

Jan Drenthen (Production, sourcing & logistics)

Levensmiddelentechnoloog Jan heeft al ruim 35 jaar ervaring binnen diverse functies in de Nederlandse zuivelindustrie. Met zijn opgedane kennis op het gebied van productie, logistiek, inkoop en kwaliteit, ondersteunt hij diverse zuivel gerelateerde projecten in binnen- en buitenland. 

“Voor Ikwileerlijkezuivel.nl zet ik graag mijn kennis en netwerk in om de zuivelketen in Nederland op geheel nieuwe duurzame wijze in te richten.” 

Peter Paul Coppes (Finance & Control)

Peter Paul is 15 jaar werkzaam geweest bij wat nu FrieslandCampina heet. Gestart in de kaas & boter en lang houdbare melk, en doorgegroeid naar de functies van respectievelijk Financieel directeur Friesland Vietnam, Friesland Asia Pacific en Friesland Centraal Europa. Na zijn overstap naar Fonterra in Nieuw-Zeeland als CFO China, is hij sinds 2014 ondernemer. Hij heeft onder meer een zuivelorganisatie opgezet in India en Kenia. Daarnaast is hij de afgelopen jaren actief geweest bij grote multinationals en Nederlandse MKB bedrijven, met name als interim CFO. 

 

“De zuivelindustrie in Nederland en de wereld zal de komende jaren zichzelf moeten gaan heruitvinden. Zuivel is één van de meest voedingsrijke producten die de aarde voortbrengt en zal een rol van betekenis blijven spelen in de toekomst. Tegelijkertijd moeten we wel zorg blijven dragen voor de aarde die het voortbrengt. Buiten de gebaande paden kijken, leren van successen van buiten de zuivel en behouden wat werkt. Dit ligt geheel in lijn met mijn visie: Bring the outside in en the inside out.”  

Bart Fischer (Positioning & Sales)

Bart houdt zich bezig met de retail- en consumentenpropositie, de commerciële strategie en de uitvoering daarvan. Als ondernemer heeft hij ruim 25 jaar ervaring in innovatie en conceptontwikkeling bij diverse fabrikanten en retailers. Hij heeft onder andere als director formule ontwikkeling gewerkt voor Albert Heijn. 

 

“Ik ben zeer enthousiast over de disruptieve wijze waarop Ikwileerlijkzuivel.nl positieve impact maakt in de zuivelindustrie.” 

Ank van Wylick (Innovation)

Ank van Wylick

Ank is gespecialiseerd in innovatie-ecosystemen. Ze heeft als partner gewerkt bij grote consulting bedrijven en daarbij bedrijven zoals AkzoNobel, Ahold Delhaize en de Johan Cruijjf ArenA geholpen bij hun innovatie. 

“Innoveren kun je leren – dat is mijn motto. Melkveehouders hebben een ander verdienmodel nodig. Om dat te ontdekken staan ze niet alleen. Wij helpen hen om samen te innoveren en meer kans op succes te hebben. Dat is wat innovatie is; daar ga ik voor.” 

 

Sofie Arkink (Innovation)

Sofie is opgegroeid op een melkveehouderij in Nutter, waar haar passie voor zuivel en voedsel ontstond. Met een achtergrond in Food Technology en een Master in Food System Innovation, richt ze zich nu als projectmedewerker innovatie bij Ikwileerlijkezuivel.nl op diverse innovatieprojecten. Gedurende haar studie werd het haar steeds duidelijker hoe complex ons voedselsysteem is geworden en hoe complex, urgent en uitdagend het is om verandering te bewerkstelligen. 

Bij Ikwileerlijkezuivel.nl zet Sofie zich, met haar ijzersterke wil, actief in om deze veranderingen te realiseren en te werken aan een eerlijker en duurzamer voedselsysteem binnen de zuivelketen.

Transitie in ons voedselsysteem vereist de betrokkenheid van de gehele keten; het is een gezamenlijke verantwoordelijkheid die niet alleen kan worden gedragen. Ik krijg er energie van hoe we bij Ikwileerlijkezuivel.nl alle krachten bundelen om positieve impact te realiseren en daadwerkelijk verandering in gang zetten.”

Tom Hooge Venterink (Marketing & Communications)

Tom Hooge Venterink, een ondernemer in marketing en tech, heeft zijn sporen verdiend als oprichter van een marktleidend internationaal vastgoedplatform en als grondlegger van een toonaangevende digital agency. Met zijn specialisme en diepgaande kennis over contentmarketing weet hij positieve impact te maken. Door zijn internationale netwerk is hij altijd op de hoogte van de laatste trends waarna hij deze vertaald naar nieuwe en impactvolle strategieën. Daarmee wil hij altijd een stap voor te zijn op de markt.

De missie achter Ikwileerlijkezuivel.nl verdient de aandacht van onze doelgroepen. Ik ben ervan overtuigd dat dit concept dé helpende hand biedt aan de zuivelsector om een duurzaam bestaan te creëren. Zo kunnen we allemaal blijven genieten van pure producten, een eerlijke keten en een gezonde natuur. Iets waar ik mij graag maximaal voor inzet, dat maakt echte impact!

 

Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief