De planning

juli & augustus - 2 maand
1. Voorbereiding
  • De ideeën en het concept worden verder uitgewerkt.
  • De crowdfunding wordt voorbereid.
  • De community wordt verder uitgebreid.
  • Opzetten juridische structuur van Ikwileerlijkezuivel.nl.
september & oktober - 2 maand
2. Crowdfunding
  • Crowdfunding wordt ingezet om de opstartfase te kunnen financieren.
  • Investeerders worden mede-eigenaar van Ikwileerlijkezuivel.nl en ondersteunen daarbij de eerlijke missie.
12 tot 18 maanden - 2021 en 2022
3. Opstart
  • In januari 2023 zal de eerste regionale zuivelfabriek operationeel zijn. Er kan gebruik gemaakt worden van de eerste versie van het platform en deze is klaar om landelijk opgeschaald te worden.
  • Vervolgens worden de gebruikerservaringen verzameld om het platform te verbeteren en optimaliseren.
  • Tevens starten we de eerste verduurzamingsprojecten. 
  • Het Contract for Change is getekend met de ketenpartners.
2-3 jaar - 2022 tot 2025
4. Groei
  • Regionale zuivelfabrieken met een eerlijke missie worden stapsgewijs uitgerold naar andere regio's. 
  • De consument heeft nu ook de mogelijkheid zuivelproducten te kopen via de digitale app. Uiteindelijk kan via de app zuivel worden gepersonaliseerd en thuisbezorgd.
  • Landelijke marketingcampagnes worden ingezet om het aantal klanten te laten toenemen en meer boeren aan te laten sluiten.
  • Belangrijk is dat we deze fase schaalgrootte creëren.
  • Het aantal verduurzamingsprojecten wordt uitgebreid waarbij de resultaten van de eerste projecten binnen de blockchain worden gepubliceerd. 
2-3 jaar - 2022 tot 2025
5. Volwassen
  • Focus op winstgevendheid door de bereikte schaalgrootte te benutten.
  • Verder bouwen aan de naamsbekendheid in de eerlijke zuivelketen.
  • Bereikte resultaten als gevolg van de verduurzamingsprojecten worden breed gedeeld.