Een tijdje terug vroeg Ikwileerlijkezuivel.nl (IWEZ) aan onze respondenten om hun mening middels een enquête, zodat wij een beter inzicht zouden krijgen met wat er verwacht wordt van IWEZ. In totaal hebben 176 respondenten de enquête ingevuld. Deze resultaten gebruiken wij om het concept te finetunen.

De respondenten gaven aan dat zij Ikwileerlijkezuivel.nl grotendeels kennen door de krantenartikelen en via Facebook. Onze naamsbekendheid komt dan ook mede door de verschillende nieuwspublicaties waarin wij verschenen.

“De eerlijke prijs is erg belangrijk; neem dat als basis en werk met reële cijfers.”

Een ander punt wat onze respondenten belangrijk vinden is waar Ikwileerlijkezuivel.nl aan moet voldoen. Ook een punt wat wij als Ikwileerlijkezuivel.nl een belangrijk aspect vinden. Ikwileerlijkezuivel.nl staat voor eerlijkheid en duurzaamheid, wij zullen hier daarom ook op de juiste manier op in spelen.

Communicatie

De belangrijkste manier om met onze respondenten te blijven verbinden is via de website van Ikwileerlijkezuivel.nl en de nieuwsbrief. De twee online kanalen waar wij druk mee bezig zijn om het naar een nog hoger niveau te tillen. Ikwileerlijkezuivel.nl bouwt aan een community die volgens onze respondenten grotendeels zou moeten bestaan uit de melkveehouders, consumenten en de investeerders.

De respondenten vinden het belangrijk om betrokken te blijven bij verdere acties die gaan plaatsvinden door Ikwileerlijkezuivel.nl. Wij zullen hier als team zeker goed aan blijven denken en alles up-to-date houden zodat ieder ander die geïnteresseerd is in ons proces alles op de voet kan volgen.

‘’Ik verwacht concrete voorstellen. Actie.”  

Een quote rechtstreeks uit onze enquête vanuit de respondenten. Een punt waar Ikwileerlijkezuivel.nl zeker voor staat en hard aan werkt om waar te maken. Zonder actie geen resultaat.

Contract for Change

Het sociaal contract (Contract for Change) was voor veel respondenten nog een vaag begrip. Begrijpelijk! Het Contract for Change is een onderwerp wat nog vaker zal terugkomen in de toekomst. Voor nu kunnen we erover vertellen dat het over concrete doelstellingen gaat van Ikwileerlijkezuivel.nl. Deze doelstellingen zullen in samenwerking zijn met onze ketenpartners.
Het Contract for Change zal dus de leidraad zijn voor het succes van Ikwileerlijkezuivel.nl.

Tips vanuit onze respondenten

Ikwileerlijkezuivel.nl vroeg aan onze respondenten om tips waar wij aan moeten blijven voldoen. Hieronder een aantal tips die vanuit onze respondenten kwamen:

  • Blijf bij de kernboodschap (zet deze centraal),
    nu is het (visueel) wat warrig.
  • Denk goed na over de naam; nu ligt de focus
    snel op melk.
  • Denk goed na over plasticgebruik; nu lijkt het
    erg veel, wat voor milieubelasting zorgt.
  • Geef meer aandacht aan de boer en de koe.

Deze tips nemen wij (IWEZ) mee in ons verdere proces en zullen wij ook blijven door communiceren met jullie. Belangrijke punten waar wij zeker wat mee kunnen en ook verder aan willen werken.

Bedankt voor het invullen van onze enquête. Bekijk hier alle resultaten.

Resultaten onderzoek – Ikwileerlijkezuivel.nl – Wat vindt de omgeving – Q1 2022

Blijf op de hoogte

Wil jij op de hoogte blijven van het project ikwileerlijkezuivel.nl? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

Meer weten of mee-investeren?